למי מיועד המדריך הזה?
אם אתה הבעלים, מנהל, מייצר רווח או מקדם תוכן מקוון באמצעות חיפוש Google, המדריך הזה נועד בשבילך. יכול להיות שאתה הבעלים של עסק צומח ומשגשג, בעל אתר של תריסר אתרים, מומחה קידום אתרים בסוכנות אינטרנט או מומחה קידום אתרים עשה זאת בעצמך הנלהב למכניקה של החיפוש: המדריך הזה נועד בשבילך. אם אתה מעוניין לקבל סקירה מלאה של היסודות של SEO בהתאם לשיטות העבודה המומלצות שלנו, אתה אכן במקום הנכון. המדריך הזה לא יספק שום סודות שידרגו אוטומטית את האתר שלך במקום הראשון בגוגל (סליחה!), אבל מעקב אחר השיטות המומלצות יקל על מנועי החיפוש לסרוק, להוסיף אינדקס ולהבין את התוכן שלך.
אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO)
עוסקת לעתים קרובות בביצוע שינויים קטנים בחלקים באתר האינטרנט שלך. כאשר צופים בנפרד, שינויים אלו עשויים להיראות כמו שיפורים מצטברים, אך בשילוב עם אופטימיזציות אחרות, הם עשויים להשפיע באופן ניכר על חווית המשתמש והביצועים של האתר שלך בתוצאות החיפוש האורגניות. סביר להניח שאתה כבר מכיר רבים מהנושאים במדריך זה, מכיוון שהם מרכיבים חיוניים לכל דף אינטרנט, אך ייתכן שאינך מפיק מהם את המרב.
עליך לבנות אתר כדי להועיל למשתמשים שלך, ולכוון כל אופטימיזציה לשיפור חווית המשתמש. אחד מאותם משתמשים הוא מנוע חיפוש, שעוזר למשתמשים אחרים לגלות את התוכן שלך. SEO עוסק בסיוע למנועי החיפוש להבין ולהציג תוכן. האתר שלך עשוי להיות קטן או גדול יותר מהאתר לדוגמה שלנו ומציע תוכן שונה בתכלית, אך נושאי האופטימיזציה במדריך זה חלים על אתרים מכל הגדלים והסוגים. אנו מקווים שהמדריך שלנו ייתן לך כמה רעיונות חדשים כיצד לשפר את האתר שלך, ונשמח לשמוע את השאלות, המשוב וסיפורי ההצלחה שלך בקהילת העזרה המרכזית של חיפוש Google .
מילון מונחים
להלן מילון מונחים קצר של מונחים חשובים המשמשים במדריך זה:
- אינדקס – גוגל מאחסנת את כל דפי האינטרנט שהיא מכירה באינדקס שלה . ערך האינדקס של כל עמוד מתאר את התוכן והמיקום (URL) של אותו עמוד. לאינדקס זה כאשר גוגל מביא דף, קורא אותו ומוסיף אותו לאינדקס: גוגל הוסיפה לאינדקס מספר דפים באתר שלי היום .
- סריקה – תהליך חיפוש אחר דפי אינטרנט חדשים או מעודכנים. גוגל מגלה כתובות אתרים על ידי מעקב אחר קישורים, על ידי קריאת מפות אתר ובאמצעים רבים אחרים. גוגל סורקת את האינטרנט, מחפשת דפים חדשים, ואז מוסיפה אותם לאינדקס (כאשר מתאים).
- Crawler – תוכנה אוטומטית הסורקת (משחזרת) דפים מהרשת ומוסיפה אותם לאינדקס.
- Googlebot – השם הגנרי של הסורק של גוגל. Googlebot סורק את האינטרנט ללא הרף.
- SEO – אופטימיזציה למנועי חיפוש: תהליך הפיכת האתר שלך לטוב יותר עבור מנועי החיפוש. גם שם התפקיד של אדם שעושה זאת למחייתו: זה עתה שכרנו קידום אתרים חדש כדי לשפר את הנוכחות שלנו ברשת.
הרכיב עבור דף <title>
הבית שלך יכול לרשום את שם האתר או העסק שלך, ויכול לכלול פיסות מידע חשובות אחרות כמו המיקום הפיזי של העסק או אולי כמה מהמוקדים או ההצעות העיקריות שלו.
תאר במדויק את תוכן העמוד
בחר טקסט של כותרת שנקרא באופן טבעי וביעילות מתקשר את נושא תוכן העמוד.
לְהִמָנַע:
- שימוש בטקסט
<title>
באלמנט שאין לו קשר לתוכן בעמוד. - שימוש בטקסט ברירת מחדל או מעורפל כמו "ללא כותרת" או "דף חדש 1".
צור אלמנטים ייחודיים <title>
לכל עמוד
ודא שלכל עמוד באתר שלך יש טקסט ייחודי <title>
באלמנט, מה שעוזר לגוגל לדעת כיצד הדף נבדל מהאחרים באתר שלך. אם האתר שלך משתמש בדפים נפרדים לנייד, זכור להשתמש גם בטקסט תיאורי <title>
באלמנטים בגרסאות לנייד.
לְהִמָנַע:
- שימוש בכותרת בודדת בכל
<title>
הרכיבים בדפי האתר שלך או בקבוצה גדולה של דפים.
השתמש באלמנטים קצרים אך תיאוריים<title>
<title>
אלמנטים יכולים להיות קצרים ואינפורמטיביים כאחד. אם הטקסט <title>
באלמנט ארוך מדי או נחשב פחות רלוונטי בדרך אחרת, Google עשויה להציג רק חלק מהטקסט <title>
באלמנט שלך, או קישור כותרת שנוצר אוטומטית בתוצאת החיפוש.
לְהִמָנַע:
- שימוש בטקסט ארוך במיוחד
<title>
באלמנטים שאינם מועילים למשתמשים. - מילוי מילות מפתח מיותרות
<title>
באלמנט שלך.
סכם במדויק את תוכן העמוד
כתוב תיאור שיידע גם את המשתמשים וגם יעניין אותם אם הם יראו את תג המטא-תיאור שלך כקטע תוצאת חיפוש. אמנם אין אורך מינימלי או מקסימלי לטקסט description
במטא תג, אך אנו ממליצים לוודא שהוא ארוך מספיק כדי להופיע במלואו בחיפוש (שים לב שמשתמשים עשויים לראות קטעי טקסט בגדלים שונים, בהתאם לאופן שבו והיכן הם מחפשים), ומכיל את כל המידע הרלוונטי שמשתמשים יצטרכו לקבוע אם הדף יהיה שימושי ורלוונטי עבורם.
לְהִמָנַע:
- כתיבת תג מטא תיאור שאין לו קשר לתוכן בעמוד.
- שימוש בתיאורים כלליים כמו "זהו דף אינטרנט" או "דף על כרטיסי בייסבול".
- מילוי התיאור במילות מפתח בלבד.
- העתקה והדבקה של כל תוכן המסמך בתג המטא תיאור.
השתמש בתיאורים ייחודיים עבור כל עמוד
קיום תג מטא תיאור שונה עבור כל עמוד מסייע הן למשתמשים והן לגוגל, במיוחד בחיפושים שבהם משתמשים עשויים להעלות דפים מרובים בדומיין שלכם (לדוגמה, חיפושים באמצעות site:
האופרטור ). אם האתר שלך כולל אלפי או אפילו מיליוני דפים, יצירת תגיות מטא-תיאור ידנית כנראה לא ניתנת לביצוע. במקרה זה, תוכל ליצור אוטומטית תגיות מטא תיאור על סמך התוכן של כל עמוד.
לְהִמָנַע:
- שימוש במטא תג יחיד בכל דפי האתר שלך או קבוצה גדולה של דפים.
השתמש בתגי כותרת כדי להדגיש טקסט חשוב
השתמש בכותרות משמעותיות כדי לציין נושאים חשובים, ועזור ליצור מבנה היררכי עבור התוכן שלך, מה שמקל על המשתמשים לנווט במסמך שלך.
תאר לעצמך שאתה כותב מתווה
בדומה לכתיבת מתאר למאמר גדול, השקיעו מחשבה על הנקודות העיקריות ותתי הנקודות של התוכן בעמוד והחליטו היכן להשתמש בתגיות כותרת בצורה מתאימה.
לְהִמָנַע:
- הצבת טקסט בתגיות כותרת שלא יועיל בהגדרת מבנה העמוד.
- שימוש בתגי כותרת כאשר תגים אחרים אוהבים
<em>
ועשויים<strong>
להתאים יותר. - מעבר לא יציב מגודל תג כותרת אחד לאחר.
השתמש בכותרות במשורה על פני הדף
השתמש בתגי כותרת היכן שזה הגיוני. יותר מדי תגי כותרת בדף עלולים להקשות על המשתמשים לסרוק את התוכן ולקבוע היכן נושא אחד מסתיים ואחר מתחיל.
לְהִמָנַע:
- שימוש מופרז בתגיות כותרת בדף.
- כותרות ארוכות מאוד.
- שימוש בתגיות כותרת רק לעיצוב טקסט ולא להצגת מבנה
הוסף סימון נתונים מובנה
נתונים מובנים הם קוד שאתה יכול להוסיף לדפי האתרים שלך כדי לתאר את התוכן שלך למנועי החיפוש, כדי שהם יוכלו להבין טוב יותר מה יש בדפים שלך. מנועי חיפוש יכולים להשתמש בהבנה זו כדי להציג את התוכן שלך בדרכים שימושיות (ומושכות את העין) בתוצאות החיפוש. זה, בתורו, יכול לעזור לך למשוך בדיוק את הסוג הנכון של לקוחות עבור העסק שלך.
לדוגמה, אם יש לך חנות מקוונת ואתה מסמן דף מוצר בודד, זה עוזר לנו להבין שהדף כולל אופניים, המחיר שלו וביקורות של לקוחות. אנו עשויים להציג מידע זה בקטע הקוד עבור תוצאות חיפוש עבור שאילתות רלוונטיות. אנחנו קוראים לזה תוצאות עשירות.
בנוסף לשימוש בסימון נתונים מובְנים לתוצאות עשירות, אנו עשויים להשתמש בו כדי להציג תוצאות רלוונטיות בפורמטים אחרים. לדוגמה, אם יש לך חנות, סימון שעות הפתיחה מאפשר ללקוחות הפוטנציאליים שלך למצוא אותך בדיוק מתי שהם צריכים אותך, ולהודיע להם אם החנות שלך פתוחה/סגורה בזמן החיפוש.
אתה יכול לסמן ישויות רבות רלוונטיות לעסקים:
- מוצרים שאתה מוכר
- מיקום העסק
- סרטונים על המוצרים או העסק שלך
- שעות פתיחה
- רשימות אירועים
- מתכונים
- לוגו החברה שלך, ועוד רבים
ראה רשימה מלאה של סוגי תוכן נתמכים .
אנו ממליצים להשתמש בנתונים מובנים עם כל אחד מתגי הסימון הנתמכים כדי לתאר את התוכן שלך. אתה יכול להוסיף את הסימון לקוד ה-HTML לדפים שלך, או להשתמש בכלים כמו מדגיש נתונים ו-Markup Helper .
בדוק את הסימון שלך באמצעות מבחן תוצאות עשירות
לאחר שסימנת את התוכן שלך, תוכל להשתמש במבחן התוצאות העשירות של Google כדי לוודא שאין טעויות ביישום. אתה יכול להזין את כתובת האתר שבה נמצא התוכן, או להעתיק את ה-HTML בפועל הכולל את הסימון.
לְהִמָנַע:
- משתמש בסימון לא חוקי.
השתמש במדגיש הנתונים וב-Markup Helper
אם אתה רוצה לנסות סימון מובנה מבלי לשנות את קוד המקור של האתר שלך, אתה יכול להשתמש ב- Data Highlighter , שהוא כלי משולב ב-Search Console התומך בתת-קבוצה של סוגי תוכן.
אם תרצה להכין את קוד הסימון להעתקה והדבקה בדף שלך, נסה את ה- Markup Helper .
לְהִמָנַע:
- שינוי קוד המקור של האתר שלך כאשר אינך בטוח לגבי הטמעת סימון.
עקוב אחר מצבם של הדפים המסומנים שלך
הדוחות השונים של תוצאות עשירות ב-Search Console מראים לך כמה דפים באתר שלך זיהינו עם סוג מסוים של סימון, כמה פעמים הם הופיעו בתוצאות החיפוש וכמה פעמים אנשים לחצו עליהם במהלך 90 הימים האחרונים. זה גם מציג שגיאות שזיהינו.
לְהִמָנַע:
- הוספת נתוני סימון שאינם גלויים למשתמשים.
- יצירת ביקורות מזויפות או הוספת סימון לא רלוונטי.
נהל את המראה שלך בתוצאות החיפוש של Google
נתונים מובנים נכונים בדפים שלך הופכים את הדף שלך גם כשיר לתכונות מיוחדות רבות בתוצאות החיפוש של Google, כולל כוכבי ביקורת, תוצאות מעוטרות מהודרות ועוד. ראה את הגלריה של סוגי תוצאות החיפוש שהדף שלך יכול להיות זכאי להן.
ארגן את היררכיית האתר שלך
הבן כיצד מנועי חיפוש משתמשים בכתובות אתרים
מנועי חיפוש זקוקים לכתובת URL ייחודית לכל פיסת תוכן כדי להיות מסוגלים לסרוק ולהוסיף תוכן זה, ולהפנות משתמשים אליו.
תוכן שונה (לדוגמה, מוצרים שונים בחנות) כמו גם תוכן שונה (לדוגמה, תרגומים או וריאציות אזוריות) צריכים להשתמש בכתובות URL נפרדות כדי להופיע בחיפוש כראוי.
סכם במדויק את תוכן העמוד
כתוב תיאור שיידע גם את המשתמשים וגם יעניין אותם אם הם יראו את תג המטא-תיאור שלך כקטע תוצאת חיפוש. אמנם אין אורך מינימלי או מקסימלי לטקסט description
במטא תג, אך אנו ממליצים לוודא שהוא ארוך מספיק כדי להופיע במלואו בחיפוש (שים לב שמשתמשים עשויים לראות קטעי טקסט בגדלים שונים, בהתאם לאופן שבו והיכן הם מחפשים), ומכיל את כל המידע הרלוונטי שמשתמשים יצטרכו לקבוע אם הדף יהיה שימושי ורלוונטי עבורם.
לְהִמָנַע:
- כתיבת תג מטא תיאור שאין לו קשר לתוכן בעמוד.
- שימוש בתיאורים כלליים כמו "זהו דף אינטרנט" או "דף על כרטיסי בייסבול".
- מילוי התיאור במילות מפתח בלבד.
- העתקה והדבקה של כל תוכן המסמך בתג המטא תיאור.
השתמש בתיאורים ייחודיים עבור כל עמוד
קיום תג מטא תיאור שונה עבור כל עמוד מסייע הן למשתמשים והן לגוגל, במיוחד בחיפושים שבהם משתמשים עשויים להעלות דפים מרובים בדומיין שלכם (לדוגמה, חיפושים באמצעות site:
האופרטור ). אם האתר שלך כולל אלפי או אפילו מיליוני דפים, יצירת תגיות מטא-תיאור ידנית כנראה לא ניתנת לביצוע. במקרה זה, תוכל ליצור אוטומטית תגיות מטא תיאור על סמך התוכן של כל עמוד.
לְהִמָנַע:
- שימוש במטא תג יחיד בכל דפי האתר שלך או קבוצה גדולה של דפים.
השתמש בתגי כותרת כדי להדגיש טקסט חשוב
השתמש בכותרות משמעותיות כדי לציין נושאים חשובים, ועזור ליצור מבנה היררכי עבור התוכן שלך, מה שמקל על המשתמשים לנווט במסמך שלך.
תאר לעצמך שאתה כותב מתווה
בדומה לכתיבת מתאר למאמר גדול, השקיעו מחשבה על הנקודות העיקריות ותתי הנקודות של התוכן בעמוד והחליטו היכן להשתמש בתגיות כותרת בצורה מתאימה.
לְהִמָנַע:
- הצבת טקסט בתגיות כותרת שלא יועיל בהגדרת מבנה העמוד.
- שימוש בתגי כותרת כאשר תגים אחרים אוהבים
<em>
ועשויים<strong>
להתאים יותר. - מעבר לא יציב מגודל תג כותרת אחד לאחר.
השתמש בכותרות במשורה על פני הדף
השתמש בתגי כותרת היכן שזה הגיוני. יותר מדי תגי כותרת בדף עלולים להקשות על המשתמשים לסרוק את התוכן ולקבוע היכן נושא אחד מסתיים ואחר מתחיל.
לְהִמָנַע:
- שימוש מופרז בתגיות כותרת בדף.
- כותרות ארוכות מאוד.
- שימוש בתגיות כותרת רק לעיצוב טקסט ולא להצגת מבנה
הוסף סימון נתונים מובנה
גוגל ממליצה לכל אתרי האינטרנט להשתמש https://
במידת האפשר. שם המארח הוא המקום שבו האתר שלך מתארח, בדרך כלל משתמש באותו שם דומיין שבו היית משתמש עבור דואר אלקטרוני. Google מבדילה בין גרסת www ללא www (לדוגמה, www.example.com
או רק example.com
). בעת הוספת האתר שלך ל-Search Console, אנו ממליצים להוסיף גם גרסאות http://
וגם https://
גרסאות www ולא www.
נתיב, שם קובץ ומחרוזת שאילתה קובעים לאיזה תוכן מהשרת שלך יש גישה. שלושת החלקים הללו הם תלויי רישיות, ולכן FILE
יגרמו לכתובת URL שונה מ- file
. שם המארח והפרוטוקול אינם תלויי רישיות; אותיות גדולות או קטנות לא ישחקו שם תפקיד.
קטע (במקרה זה, #info
) מזהה בדרך כלל לאיזה חלק בדף הדפדפן גולל. מכיוון שהתוכן עצמו בדרך כלל זהה ללא קשר לפרגמנט, מנועי החיפוש בדרך כלל מתעלמים מכל פרגמנט בשימוש.
צור דף ניווט פשוט למשתמשים
דף ניווט הוא עמוד פשוט באתר שלך המציג את מבנה האתר שלך, ובדרך כלל מורכב מרשימה היררכית של הדפים באתר שלך. מבקרים עשויים לבקר בדף זה אם הם מתקשים למצוא דפים באתר שלך. בעוד שמנועי חיפוש יבקרו גם בדף זה, שיקבלו כיסוי סריקה טוב של הדפים באתר שלך, הוא מכוון בעיקר למבקרים אנושיים.
צור היררכיה זורמת באופן טבעי
הקל ככל האפשר על המשתמשים לעבור מתוכן כללי לתוכן הספציפי יותר שהם רוצים באתר שלך. הוסף דפי ניווט כשזה הגיוני ועבד אותם ביעילות לתוך מבנה הקישורים הפנימי שלך. ודא שכל הדפים באתר שלך נגישים דרך קישורים ושהם אינם דורשים פונקציונליות חיפוש פנימית כדי למצוא אותם. קישור לדפים קשורים, במידת הצורך, כדי לאפשר למשתמשים לגלות תוכן דומה.
לְהִמָנַע:
יצירת רשתות מורכבות של קישורי ניווט, למשל, קישור של כל עמוד באתר שלך לכל עמוד אחר.
להגזים עם חיתוך וחתך התוכן שלך (כך שלוקח עשרים קליקים להגיע מדף הבית).
השתמש בטקסט לניווט
שליטה ברוב הניווט מדף לדף באתר שלך באמצעות קישורי טקסט מקלה על מנועי החיפוש לסרוק ולהבין את האתר שלך. בעת שימוש ב-JavaScript ליצירת דף, השתמש aבאלמנטים עם כתובות אתרים hrefכערכי תכונה, והפק את כל פריטי התפריט בעת טעינת הדף, במקום לחכות לאינטראקציה של המשתמש.
לְהִמָנַע:
קיום ניווט המבוסס כולו על תמונות, או אנימציות.
דורש טיפול באירועים מבוסס סקריפט או פלאגין עבור ניווט .
צור דף ניווט למשתמשים , מפת אתר למנועי חיפוש
כלול דף ניווט פשוט עבור כל האתר שלך (או הדפים החשובים ביותר, אם יש לך מאות או אלפים) עבור משתמשים. צור קובץ מפת אתר XML כדי להבטיח שמנועי חיפוש יגלו את הדפים החדשים והמעודכנים באתר שלך, תוך ציון כל כתובות האתרים הרלוונטיות יחד עם תאריכי השינוי האחרון של התוכן הראשי שלהם.
לְהִמָנַע:
לתת לדף הניווט שלך להיות לא מעודכן עם קישורים שבורים.
יצירת דף ניווט שפשוט מפרט דפים מבלי לארגן אותם, למשל לפי נושאים.
הצג דפי 404 שימושיים
משתמשים יגיעו מדי פעם לדף שלא קיים באתר שלך, על ידי לחיצה על קישור שבור או הקלדת כתובת URL שגויה. קיום דף 404 מותאם אישית שמנחה את המשתמשים בחזרה לדף עבודה באתר שלך יכול לשפר מאוד את חוויית המשתמש. שקול לכלול קישור חזרה לדף הבסיס שלך ולספק קישורים לתוכן פופולרי או קשור באתר שלך. אתה יכול להשתמש ב-Google Search Console כדי למצוא את המקורות של כתובות אתרים שגורמות לשגיאות "לא נמצא" .
לְהִמָנַע:
מתן אפשרות לאינדקס של דפי 404 שלך במנועי חיפוש (ודא ששרת האינטרנט שלך מוגדר לתת קוד סטטוס 404 HTTP או – במקרה של אתרים מבוססי JavaScript – לכלול את noindexהתג כאשר מתבקשים דפים לא קיימים).
חסימת 404 דפי סריקה דרך קובץ robots.txt.
מתן הודעה מעורפלת בלבד כמו "לא נמצא", "404", או ללא דף 404 כלל.
שימוש בעיצוב עבור דפי 404 שלך שאינו תואם את שאר האתר שלך.
כתובות URL פשוטות מעבירות מידע על תוכן
יצירת קטגוריות תיאוריות ושמות קבצים עבור המסמכים באתר שלך לא רק עוזרת לך לשמור על האתר שלך מאורגן טוב יותר, היא יכולה ליצור כתובות URL קלות וידידותיות יותר עבור אלה שרוצים לקשר לתוכן שלך. מבקרים עלולים להיבהל מכתובות URL ארוכות וסתמיות במיוחד המכילות מעט מילים ניתנות לזיהוי.
כתובות אתרים כמו הבאות יכולות להיות מבלבלות ולא ידידותיות:
https://www.brandonsbaseballcards.com/folder1/22447478/x2/14032015.html
אם כתובת האתר שלך בעלת משמעות, היא יכולה להיות שימושית יותר ומובנת בקלות בהקשרים שונים:
https://www.brandonsbaseballcards.com/article/ten-rarest-baseball-cards.html
כתובות אתרים מוצגות בתוצאות החיפוש
לבסוף, זכור שכתובת האתר למסמך מוצגת בדרך כלל בצורה כלשהי בתוצאת חיפוש בגוגל ליד כותרת המסמך.
גוגל טובה בסריקה של כל סוגי מבני כתובות האתרים, גם אם הם די מורכבים, אבל לבזבז את הזמן כדי להפוך את כתובות האתרים שלך לפשוטות ככל האפשר היא תרגול טוב.
השתמש במילים בכתובות אתרים
כתובות אתרים עם מילים הרלוונטיות לתוכן ולמבנה האתר שלך ידידותיות יותר למבקרים המנווטים באתר שלך.
לְהִמָנַע:
שימוש בכתובות URL ארוכות עם פרמטרים ומזהי הפעלה מיותרים.
בחירת שמות דפים כלליים כמו page1.html.
שימוש במילות מפתח מוגזמות כמו baseball-cards-baseball-cards-baseballcards.html.
צור מבנה ספריות פשוט
השתמש במבנה ספריות שמארגן היטב את התוכן שלך ומקל על המבקרים לדעת היכן הם נמצאים באתר שלך. נסה להשתמש במבנה הספריות שלך כדי לציין את סוג התוכן שנמצא בכתובת האתר הזו.
לְהִמָנַע:
בעל קינון עמוק של ספריות משנה כמו …/dir1/dir2/dir3/dir4/dir5/dir6/page.html.
שימוש בשמות ספריות שאין להם קשר לתוכן בהן.
ספק גרסה אחת של כתובת אתר כדי להגיע למסמך
כדי למנוע ממשתמשים לקשר לגרסה אחת של כתובת URL ואחרות לקשר לגרסה אחרת (הדבר עלול לפצל את המוניטין של תוכן זה בין כתובות האתרים), התמקד בשימוש ובהתייחסות לכתובת אתר אחת במבנה ובקישור הפנימי של הדפים שלך. אם אתה מגלה שאנשים ניגשים לאותו תוכן דרך מספר כתובות אתרים, הגדרת הפניית 301 מכתובות אתרים שאינן מועדפות לכתובת האתר הדומיננטית היא פתרון טוב לכך. אם אינך יכול להפנות מחדש, תוכל להשתמש גם rel="canonical" ברכיב הקישור.
לְהִמָנַע:
קבלת דפים מתת-דומיינים וספריית הבסיס לגשת לאותו תוכן, למשל, domain.com/page.htmlו- sub.domain.com/page.html.
בצע אופטימיזציה של התוכן שלך
הפוך את האתר שלך למעניין ושימושי
יצירת תוכן משכנע ושימושי כנראה תשפיע על האתר שלך יותר מכל הגורמים האחרים שנדונו כאן.
משתמשים מכירים תוכן טוב כשהם רואים אותו וסביר להניח שירצו להפנות אליו משתמשים אחרים. זה יכול להיות באמצעות פוסטים בבלוג, שירותי מדיה חברתית, דואר אלקטרוני, פורומים או אמצעים אחרים.
באז אורגני או מפה לאוזן הוא מה שעוזר לבנות את המוניטין של האתר שלך הן בקרב המשתמשים והן בגוגל, ולעתים רחוקות הוא מגיע ללא תוכן איכותי.
צור דף ניווט פשוט למשתמשים
דף ניווט הוא עמוד פשוט באתר שלך המציג את מבנה האתר שלך, ובדרך כלל מורכב מרשימה היררכית של הדפים באתר שלך.
מבקרים עשויים לבקר בדף זה אם הם מתקשים למצוא דפים באתר שלך. בעוד שמנועי חיפוש יבקרו גם בדף זה, שיקבלו כיסוי סריקה טוב של הדפים באתר שלך, הוא מכוון בעיקר למבקרים אנושיים.
צור היררכיה זורמת באופן טבעי
הקל ככל האפשר על המשתמשים לעבור מתוכן כללי לתוכן הספציפי יותר שהם רוצים באתר שלך.
הוסף דפי ניווט כשזה הגיוני ועבד אותם ביעילות לתוך מבנה הקישורים הפנימי שלך.
ודא שכל הדפים באתר שלך נגישים דרך קישורים ושהם אינם דורשים פונקציונליות חיפוש פנימית כדי למצוא אותם. קישור לדפים קשורים, במידת הצורך, כדי לאפשר למשתמשים לגלות תוכן דומה.
לְהִמָנַע:
יצירת רשתות מורכבות של קישורי ניווט, למשל, קישור של כל עמוד באתר שלך לכל עמוד אחר.
להגזים עם חיתוך וחתך התוכן שלך (כך שלוקח עשרים קליקים להגיע מדף הבית).
השתמש בטקסט לניווט
שליטה ברוב הניווט מדף לדף באתר שלך באמצעות קישורי טקסט מקלה על מנועי החיפוש לסרוק ולהבין את האתר שלך.
בעת שימוש ב-JavaScript ליצירת דף, השתמש aבאלמנטים עם כתובות אתרים hrefכערכי תכונה, והפק את כל פריטי התפריט בעת טעינת הדף,
במקום לחכות לאינטראקציה של המשתמש.
לְהִמָנַע:
קיום ניווט המבוסס כולו על תמונות, או אנימציות.
דורש טיפול באירועים מבוסס סקריפט או פלאגין עבור ניווט .
צור דף ניווט למשתמשים , מפת אתר למנועי חיפוש
כלול דף ניווט פשוט עבור כל האתר שלך (או הדפים החשובים ביותר, אם יש לך מאות או אלפים) עבור משתמשים. צור קובץ מפת אתר XML כדי להבטיח שמנועי חיפוש יגלו את הדפים החדשים והמעודכנים באתר שלך, תוך ציון כל כתובות האתרים הרלוונטיות יחד עם תאריכי השינוי האחרון של התוכן הראשי שלהם.
לְהִמָנַע:
לתת לדף הניווט שלך להיות לא מעודכן עם קישורים שבורים.
יצירת דף ניווט שפשוט מפרט דפים מבלי לארגן אותם, למשל לפי נושאים.
הצג דפי 404 שימושיים
משתמשים יגיעו מדי פעם לדף שלא קיים באתר שלך, על ידי לחיצה על קישור שבור או הקלדת כתובת URL שגויה.
קיום דף 404 מותאם אישית שמנחה את המשתמשים בחזרה לדף עבודה באתר שלך יכול לשפר מאוד את חוויית המשתמש.
שקול לכלול קישור חזרה לדף הבסיס שלך ולספק קישורים לתוכן פופולרי או קשור באתר שלך. אתה יכול להשתמש ב-Google Search Console כדי למצוא את המקורות של כתובות אתרים שגורמות לשגיאות "לא נמצא" .
לְהִמָנַע:
מתן אפשרות לאינדקס של דפי 404 שלך במנועי חיפוש (ודא ששרת האינטרנט שלך מוגדר לתת קוד סטטוס 404 HTTP או – במקרה של אתרים מבוססי JavaScript – לכלול את noindexהתג כאשר מתבקשים דפים לא קיימים).
חסימת 404 דפי סריקה דרך קובץ robots.txt.
מתן הודעה מעורפלת בלבד כמו "לא נמצא", "404", או ללא דף 404 כלל.
שימוש בעיצוב עבור דפי 404 שלך שאינו תואם את שאר האתר שלך.
כתובות URL פשוטות מעבירות מידע על תוכן
יצירת קטגוריות תיאוריות ושמות קבצים עבור המסמכים באתר שלך לא רק עוזרת לך לשמור על האתר שלך מאורגן טוב יותר,
היא יכולה ליצור כתובות URL קלות וידידותיות יותר עבור אלה שרוצים לקשר לתוכן שלך. מבקרים עלולים להיבהל מכתובות URL ארוכות וסתמיות במיוחד המכילות מעט מילים ניתנות לזיהוי.
כתובות אתרים כמו הבאות יכולות להיות מבלבלות ולא ידידותיות:
https://www.brandonsbaseballcards.com/folder1/22447478/x2/14032015.html
אם כתובת האתר שלך בעלת משמעות, היא יכולה להיות שימושית יותר ומובנת בקלות בהקשרים שונים:
https://www.brandonsbaseballcards.com/article/ten-rarest-baseball-cards.html
כתובות אתרים מוצגות בתוצאות החיפוש
לבסוף, זכור שכתובת האתר למסמך מוצגת בדרך כלל בצורה כלשהי בתוצאת חיפוש בגוגל ליד כותרת המסמך.
גוגל טובה בסריקה של כל סוגי מבני כתובות האתרים, גם אם הם די מורכבים, אבל לבזבז את הזמן כדי להפוך את כתובות האתרים שלך לפשוטות ככל האפשר היא תרגול טוב.
השתמש במילים בכתובות אתרים
כתובות אתרים עם מילים הרלוונטיות לתוכן ולמבנה האתר שלך ידידותיות יותר למבקרים המנווטים באתר שלך.
לְהִמָנַע:
שימוש בכתובות URL ארוכות עם פרמטרים ומזהי הפעלה מיותרים.
בחירת שמות דפים כלליים כמו page1.html.
שימוש במילות מפתח מוגזמות כמו baseball-cards-baseball-cards-baseballcards.html.
צור מבנה ספריות פשוט
השתמש במבנה ספריות שמארגן היטב את התוכן שלך ומקל על המבקרים לדעת היכן הם נמצאים באתר שלך.
נסה להשתמש במבנה הספריות שלך כדי לציין את סוג התוכן שנמצא בכתובת האתר הזו.
לְהִמָנַע:
בעל קינון עמוק של ספריות משנה כמו …/dir1/dir2/dir3/dir4/dir5/dir6/page.html.
שימוש בשמות ספריות שאין להם קשר לתוכן בהן.
ספק גרסה אחת של כתובת אתר כדי להגיע למסמך
כדי למנוע ממשתמשים לקשר לגרסה אחת של כתובת URL ואחרות לקשר לגרסה אחרת (הדבר עלול לפצל את המוניטין של תוכן זה בין כתובות האתרים), התמקד בשימוש ובהתייחסות לכתובת אתר אחת במבנה ובקישור הפנימי של הדפים שלך.
אם אתה מגלה שאנשים ניגשים לאותו תוכן דרך מספר כתובות אתרים, הגדרת הפניית 301 מכתובות אתרים שאינן מועדפות לכתובת האתר הדומיננטית היא פתרון טוב לכך. אם אינך יכול להפנות מחדש, תוכל להשתמש גם rel="canonical" ברכיב הקישור.
לְהִמָנַע:
קבלת דפים מתת-דומיינים וספריית הבסיס לגשת לאותו תוכן, למשל, domain.com/page.htmlו- sub.domain.com/page.html.
בצע אופטימיזציה של התוכן שלך
הפוך את האתר שלך למעניין ושימושי
יצירת תוכן משכנע ושימושי כנראה תשפיע על האתר שלך יותר מכל הגורמים האחרים שנדונו כאן.
משתמשים מכירים תוכן טוב כשהם רואים אותו וסביר להניח שירצו להפנות אליו משתמשים אחרים. זה יכול להיות באמצעות פוסטים בבלוג, שירותי מדיה חברתית, דואר אלקטרוני, פורומים או אמצעים אחרים.
באז אורגני או מפה לאוזן הוא מה שעוזר לבנות את המוניטין של האתר שלך הן בקרב המשתמשים והן בגוגל, ולעתים רחוקות הוא מגיע ללא תוכן איכותי.
דע מה הקוראים שלך רוצים (ותן להם את זה)
חשבו על המילים שמשתמש עשוי לחפש כדי למצוא חלק מהתוכן שלכם. משתמשים שיודעים הרבה על הנושא עשויים להשתמש במילות מפתח שונות בשאילתות החיפוש שלהם מאשר מישהו חדש בנושא. לדוגמה, אוהד כדורגל ותיק עשוי לחפש "fifa", ראשי תיבות של ה-Fédération Internationale de Football Association, בעוד שאוהד חדש עשוי להשתמש בשאילתה כללית יותר כמו "פלייאוף כדורגל".
ציפייה להבדלים אלה בהתנהגות החיפוש והתחשבות בהם בזמן כתיבת התוכן שלך (באמצעות שילוב טוב של ביטויי מפתח) עשויה להניב תוצאות חיוביות. Google Ads מספק מתכנן מילות מפתח שימושי שעוזר לך לגלות וריאציות חדשות של מילות מפתח ולראות את נפח החיפוש המשוער עבור כל מילת מפתח. כמו כן, Google Search Console מספק לך את שאילתות החיפוש המובילות שהאתר שלך מופיע עבורן ואת אלו שהובילו את מספר המשתמשים הרב ביותר לאתר שלך בדוח הביצועים .
שקול ליצור שירות חדש ושימושי שאף אתר אחר לא מציע. אתה יכול גם לכתוב מחקר מקורי,
לפרסם סיפור חדשותי מרגש או למנף את בסיס המשתמשים הייחודי שלך. אתרים אחרים עשויים להיעדר את המשאבים או המומחיות לעשות את הדברים האלה.
כתוב טקסט קל לקריאה
המשתמשים נהנים מתוכן כתוב היטב וקל לעקוב אחריהם.
לְהִמָנַע:
- כתיבת טקסט מרושל עם הרבה שגיאות כתיב ודקדוק.
- תוכן לא נוח או כתוב בצורה גרועה.
- הטמעת טקסט בתמונות ובסרטונים עבור תוכן טקסטואלי: ייתכן שמשתמשים ירצו להעתיק ולהדביק את הטקסט ומנועי החיפוש לא יכולים לקרוא אותו.
ארגן את הנושאים שלך בצורה ברורה
תמיד מועיל לארגן את התוכן שלך כך שלמבקרים תהיה תחושה טובה היכן מתחיל נושא תוכן אחד ואחר מסתיים.
פירוק התוכן שלך לנתחים או חלוקות לוגיות עוזר למשתמשים למצוא את התוכן שהם רוצים מהר יותר.
לְהִמָנַע:
- השלכת כמויות גדולות של טקסט בנושאים שונים לדף ללא הפרדה של פסקה, כותרות משנה או פריסה.
צור תוכן חדש וייחודי
תוכן חדש לא רק יגרום לבסיס המבקרים הקיים שלך לחזור, אלא גם יביא מבקרים חדשים.
לְהִמָנַע:
- שחזור (או אפילו העתקה) של תוכן קיים שיביא מעט ערך נוסף למשתמשים.
- גרסאות כפולות או כמעט משוכפלות של התוכן שלך באתר שלך.
בצע אופטימיזציה של תוכן עבור המשתמשים שלך , לא למנועי החיפוש
עיצוב האתר שלך בהתאם לצרכי המבקרים שלך תוך הקפדה על גישה קלה של האתר למנועי חיפוש מניב בדרך כלל תוצאות חיוביות.
לְהִמָנַע:
- הכנסת מילות מפתח מיותרות רבות המכוונות למנועי חיפוש אך מטרידות או שטויות למשתמשים.
- בלוקים של טקסט כמו "שגיאות כתיב תכופות כדי להגיע לדף זה" שמוסיפים מעט ערך למשתמשים.
- הסתרת טקסט ממשתמשים באופן מטעה , אך מציגה אותו למנועי חיפוש.
פעל באופן שמטפח את אמון המשתמשים
משתמשים מרגישים בנוח לבקר באתר שלך אם הם מרגישים שהוא אמין.
אתר עם מוניטין טוב הוא אמין. לטפח מוניטין של מומחיות ואמינות בתחום ספציפי.
ספק מידע על מי מפרסם את האתר שלך, מספק את התוכן והמטרות שלו.
אם יש לך אתר קניות או עסקאות פיננסיות אחרות, ודא שיש לך מידע ברור ומספק שירות לקוחות כדי לעזור למשתמשים לפתור בעיות. אם יש לך אתר חדשות, ספק מידע ברור מי אחראי לתוכן.
שימוש בטכנולוגיות מתאימות הוא גם חשוב. אם לדף תשלום קניות אין חיבור מאובטח, המשתמשים לא יכולים לסמוך על האתר.
הבהירו את המומחיות והסמכותיות
מומחיות וסמכותיות של אתר מגבירה את איכותו. ודא שהתוכן באתר שלך נוצר או נערך על ידי אנשים עם מומחיות בנושא.
לדוגמה, מתן מקורות מומחים או מנוסים יכול לעזור למשתמשים להבין את המומחיות של מאמרים. ייצוג קונצנזוס מבוסס היטב בדפים בנושאים מדעיים הוא נוהג טוב אם קיים קונצנזוס כזה.
ספק כמות מתאימה של תוכן לנושא שלך
יצירת תוכן באיכות גבוהה דורשת כמות משמעותית של לפחות אחד מהדברים הבאים: זמן, מאמץ, מומחיות וכישרון, מיומנות.
ודא שהתוכן מדויק עובדתית, כתוב בצורה ברורה ומקיף. למשל, אם תתאר את הדף שלך כמתכון, ספק מתכון שלם שקל לעקוב אחריו, ולא רק סט מרכיבים או תיאור בסיסי של המנה.
לְהִמָנַע:
- מתן תוכן לא מספיק למטרת העמוד.
הימנע מפרסומות המסיחות את הדעת
אנו מצפים שפרסומות יהיו גלויות. עם זאת, אל תתנו לפרסומות להסיח את דעת המשתמשים או למנוע מהם לצרוך את תוכן האתר.
לדוגמה, פרסומות, תוכן משלים או דפי ביניים (דפים המוצגים לפני או אחרי התוכן שאתה מצפה לו) המקשים על השימוש באתר. למידע נוסף על נושא זה.
לְהִמָנַע:
- הצבת פרסומות מסיחות בדפים שלך.
השתמש בחוכמה בקישורים
כתוב טקסט קישור טוב
טקסט קישור הוא הטקסט הגלוי בתוך קישור. הטקסט הזה אומר למשתמשים ול-Google משהו על הדף שאליו אתה מקשר.
קישורים בדף שלך עשויים להיות פנימיים – מצביעים לדפים אחרים באתר שלך – או חיצוניים – המובילים לתוכן באתרים אחרים.
בכל אחד מהמקרים הללו, ככל שטקסט העוגן שלך טוב יותר, כך קל יותר למשתמשים לנווט ולגוגל להבין על מה עוסק הדף שאליו אתה מקשר.