כאשר מתחילים לקדם אתר תמיד יש סט קבוע של פעולות ובדיקות שמקדם אתרים עושה. חלק מהפעולות מתבצעות רק פעם אחת בהתחלה וחלק חוזרות על עצמן לאורך כל חייו של פרוייקט הקידום.
בקורס קידום האתרים שלנו Askpavel Academy אנחנו מעבירים שיעור שלם על הנושא הזה והחלטתי לפרסם כאן את הצ’קליסט שאותו אנו מעבירים. כרגע הרשימה מכילה 121 בדיקות אבל היא גדלה מדי חודש ונדאג לעדכן אותה על בסיס קבוע. כפי שניתן לראות, הבדיקות מחולקות לפי נושאים ולכל בדיקה כתוב מה בודקים ואיך בודקים (תוך המלצה על כלי שאיתו בודקים אם קיים).הצ’קליסט המקוצר להורדה בקובץ PDF >
מטרה: לוודא שלגוגל יש יכולת לזחול ולאנדקס את התוכן באתר בצורה אפקטיבית ושום דבר לא חסום.
מטרה: לוודא שאין שום דבר חריג באתר שמצריך טיפול מיידי עוד לפני שצוללים לשאר הבדיקות ב-SC.
מטרה: לוודא שהכל מוטמע כמו שצריך ויש מעקב תקין של הטראפיק בכל האזורים באתר.
מטרה: לוודא שקיים עמוד שגיאה 404 תקין מבחינת מנועי החיפוש וידידותי למשתמשים.
מטרה: לוודא שיש לנו מפת אתר XML תקינה, מעודכנת ודינמית וגוגל מודע לקיומה.
מטרה: לוודא שמבנה ה-URLים אופטימלי וכל מקרי התוכן המשוכפל שנוצרים בעקבות כפילות עמודים מטופלים.
מטרה: לוודא שהקובץ קיים, הוא כתוב בפורמט המתאים ואין בו דברים חשובים שחסומים.
מטרה: לוודא שהאתר מותאם למובייל בין אם באמצעות גרסה רספונסיבית ובין אם אתר מובייל תקניים.
מטרה: לוודא שהשביל כולל את כל הקישורים במבנה הנכון, משקף היררכייה ובנוי בצורה אופטימלית לזחילה.
מטרה: לוודא שהאתר נטען מהר ואם יש בעיות קריטיות שגורמות לטעינה איטית נרצה למפות אותן כדי לתקן.
מטרה: לוודא שהתוכן בעמודי האתר ייחודי, מגוון, איכותי ונכתב למשתמשים ולא מנועי החיפוש.
בעמודים מסוג פוסטמאמר, יש לבדוק את הדברים הבאים בנוסף לבדיקות שהופיעו בסעיף הקודם.
מטרה: לוודא שקיים טייטל ייחודי, עומד בתקן, מבטא את נושא העמוד ונותן ערך למשתמשים.
מטרה: לוודא שקיים תיאור ייחודי, עומד בתקן, מבטא את נושא העמוד ונותן ערך למשתמשים.
מטרה: לוודא שיש כותרת ראשית בעמוד שמסבירה למשתמש את הנושא בו העמוד עוסק.
מטרה: לוודא שהתמונות לא גדולות מדי ולאפשר לגוגל להבין מה יש בהן.
מטרה: לוודא שה-Link Juice זורם באופן אופטימלי ומשקפים את ההיררכייה הפנימית.