און יבין 21.10.2013 5 תגובות אינטרנט
עדכון פינגווין 2.1 שהושק על ידי גוגל בתחילת החודש הנוכחי הוא צעד נוסף במאבקה של החברה בקידום אתרים מתחכם.
הפוסט נכתב על ידי און יבין, מנכ”ל וראש תחום אינטרנט בחברת Exactive, מומחה בקידום אתרים ובעל ניסיון רב שנים בשיווק באינטרנט.
עדכון פינגווין 2.1 שהושק על ידי גוגל בתחילת החודש הנוכחי הוא צעד נוסף במאבקה של החברה באותם אנשי מקצוע בתחום בניית וקידום אתרים שמנסים להתחכם וליצור אתרים שכל מטרתם היא למצוא חן בעיני האלגוריתם של גוגל אך אינם מספקים ערך לגולשים.
פינגווין 2.1 מתווסף לעדכונים קודמים שהציגה גוגל בשנה וחצי הקודמות: באפריל 2012 היה זה פינגווין 1.0, עוד באותה שנה נוספו שני עדכונים, פינגווין 1.1 ו- 1.2, ובמאי 2013 השיקה החברה את פינגווין 2.0 שהתאפיין בשינויים מהותיים ביחס לקודמיו, והחל לבחון לא רק את דפי הבית של האתרים שגוגל סורקת באופן שוטף אלא גם דפים נוספים בכל אתר, כך שמדובר בבדיקה מעמיקה ויסודית יותר.
בציוץ של מאט קאטס, האחראי על תחום הספאם בגוגל, ציין קאטס כי רק אחוז אחד מבין כלל החיפושים בגוגל יושפע מפינגווין 2.1, אולם הסערה שהוא חולל בעולם ה-SEO והדיווחים על תנודות דרמטיות בדירוג של אתרים רבים מייד לאחר השקת העדכון מעידים כי ייתכן שהאימפקט שלו גדול הרבה יותר.
בכל מקרה כדאי, כמובן, לכל מי שעוסק בקידום אתרים, מתעניין בתחום או מושפע ממנו, לרדת לעומקם של העדכונים השונים, להבין כיצד הם משפיעים על דירוג האתרים בגוגל – וכמובן להתאים את הדפים השונים באתרים שלנו למציאות החדשה שנוצרה.
פינגווין 2.1, כמו גם העדכונים הקודמים לו, מחפשים בראש ובראשונה קישורים נכנסים (Backlinks) לא טבעיים. התוספות השונות לאלגוריתם המקורי של גוגל מצליחות לזהות אתרים ש”זכו” לכמות בלתי סבירה של לינקים המובילים אליהם, ובפרט מספר רב של קישורים נכנסים המופיעים על גבי מילות מפתח מדויקות – אינדיקציה מובהקת לקידום אתרים אסור.
נדבך נוסף של קידום אתרים שחור שגוגל נתנה עליו את הדעת והחלה להעניש בגינו הוא לינקים מאתרים שמנוע החיפוש מזהה כמפוקפקים. גם אתרים שעד כה נהנו מדירוג גבוה בזכות קישורים נכנסים המופיעים בתוך טקסטים דלים, או לינקים מאתרים שאין להם זיקה אמיתית לתחום – מאפיינים נוספים של קידום אתרים שאסור על פי הנחיות גוגל בדרכים בלתי הוגנות – ייפגעו בעקבות עדכון פינגווין 2.1 ועל פי דיווחים שונים ישנם אתרים שנעלמו כמעט כליל מתוצאות החיפוש.
סוג נוסף של ספאם שעדכוני הפינגווין מחפשים הוא זה שמקדמי אתרים נהגו לשתול בתגובות: שם משתמש שכולל מילות מפתח או חתימה שמכילה לינק המופיע על גבי מילות המפתח המדויקות.
חשוב לזכור שבעקבות פינגווין 2.0 נסרקים ונבחנים כלל הדפים באתר ולא רק דף הבית, כך שלינקים בעייתיים לכל אחד מדפי האתר עלולים להפיל אותו בדירוג של גוגל.
כאמור, עדכון פינגווין 2.1 פגע בלא מעט אתרים ברחבי העולם, ובחלקם אף בצורה משמעותית במיוחד.
כפי שכל מי שעוסק בשיווק באינטרנט יודע היטב, לא קל להתאושש מירידה ניכרת בדירוג של גוגל, אבל בהחלט אפשר לעשות זאת. כמעט מיותר לציין אבל בכל זאת חשוב להדגיש, לא לוותר על SEO. למרות הסכנה בתנודתיות רבה ולעיתים אף השרירותיות, כדאי לזכור שקידום אתרים הוא חלק מהותי משיווק באינטרנט, ובימינו עסק ללא נוכחות אינטרנטית בולטת אינו יכול להצליח.
אני ממליץ לבחון היטב את כל ה-Backlinks, גם אם מדובר ברשימה ארוכה במיוחד, ולהסיר כל קישור שאינו אותנטי ועל כן עלול להזיק לאתר. עדיף לפנות לבעלי האתרים עצמם ולבקש להסיר את הקישורים ולא להשתמש באפשרות החדשה שהתווספה ל-Webmaster Tools – Disavow links.
במקרים מסוימים שבהם הפגיעה קשה במיוחד וההתאוששות עלולה לגזול זמן רב, תוך כדי בחינת השיקולים הכלכליים, כדאי לבחון את האופציה של בניית אתר חדש, או אפילו מספר אתרים קטנים, ולקדם אותם – כמובן תוך הקפדה על הכללים של גוגל.
כמו לאחר כל עדכון של גוגל, מומחי קידום אתרים בכל העולם רק החלו ללמוד את הדרכים שבהן משפיע עדכון פינגווין 2.1 על התחום. מדי יום מתפרסם מידע נוסף בנושא, וכדאי מאוד להמשיך ולהתעדכן כל העת. יחד עם זאת המגמה של גוגל ברורה: לתגמל אתרים המתמקדים בתוכן איכותי והיוצרים חווית משתמש איכותית – וזו צריכה להיות מטרתם של בוני ומקדמי אתרים כל הזמן.
הפוסט נכתב על ידי און יבין, מנכ”ל וראש תחום אינטרנט בחברת Exactive, מומחה בקידום אתרים ובעל ניסיון רב שנים בשיווק באינטרנט.
קרדיט תמונה: Pinguins Via Shutterstock.
און יבין הוא מייסד ומנכ"ל חברת Cointelligence המספקת שירותי מידע וניתוח שוק לכלכלת הקריפטו
5 תגובות על "כיצד פינגווין 2.1 של גוגל משפיע על דירוג האתר שלכם?"
* היי,
אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות – בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
און, אשמח לתשובה.
האם כפתור ה-+1 של גוגל משפיע וחשוב בנושא קידום האתרים?
תודה און! 🙂
ניהול קריירה
תורת המפתחים
Cloud & Clear
Future of Tech
הרשמה מאשרת לנו את תנאי השימוש
אני מאשר קבלת חומר פרסומי מגיקטיים וידוע לי כי באפשרותי לבקש הסרה מרשימת התפוצה בכל עת
אפיון ועיצוב: Uniq UI
פיתוח: CodeArt