Skip to content
דף הבית » בלוג בניית אתרים קידום אתרים » כלים מומלצים למניעת קליקים זדוניים בפרסום ממומן בגוגל – AskPavel

כלים מומלצים למניעת קליקים זדוניים בפרסום ממומן בגוגל – AskPavel


כל מנהל קמפיינים המפרסם בגוגל אדוורדס חושש מקליקים לא רלוונטיים על המודעות שלו. בין אם מדובר במודעות ברשת החיפוש או מודעות ברשת המדיה של גוגל ובפרט ביוטיוב, מפרסמים רבים סובלים מתופעה שזכתה לכינוי “קליקים זדוניים”, או Invalid Clicks.
אם אינכם מכירים את התופעה, פתחו את קמפיין האדוורדס והוסיפו במסך הראשי של הקמפיינים עמודה בשם “Invalid Clicks” או “קליקים לא חוקיים”, שם תוכלו לראות את כמות ושיעור הקליקים הלא חוקיים על המודעות שלכם.
כך זה נראה:
Invalid clicks
כדי לחסוך לכם תקציב רב והתעסקות בלתי פוסקת עם התופעה הזו, הכנתי סקירה של שני כלים מצוינים, ClickCease ו-ClixTell, בעזרתם תוכלו לעקוב טוב יותר אחר הגולשים שמקליקים על המודעות שלכם, ובמידת הצורך – לחסום אותם מללחוץ פעם נוספת על המודעות שלכם. חברת גוגל מצהירה שהיא נלחמת בתופעה, אך למרבה הצער התופעה עדיין קיימת ויש צורך לטפל בה.
קליקסיז מציעה לכם תקופת ניסיון של 7 ימים לחבילה הכוללת חסימת IP זדוניים. קיימת חבילה בסיסית יותר, אך היא לא חוסמת כתובות IP בפועל ולכן היא איננה רלוונטית. המטרה שלכם בתור מפרסמים היא לא להתעסק עם החסימות כל הזמן, אלא לתת לכלי מקצועי לפתור את הבעיה עבורכם.
בתקופה הניסיון הקצרה תהיו זכאים לחסימת IP אוטומטית של קליקים זדוניים עבור 5,000 קליקים. בעמוד החבילות של קליקסיז תקבלו פירוט מלא על מה כוללת החבילה הסטנדרטית.
קבלו הצצה ל-Dashboard של חברת קליקסיז:
ClickCease dashboard
העמודות הצהובות מסמנות את הימים בהם אותרו כתובות IP זדוניות שנחסמו.
אם תרצו להיכנס ללב העניינים ולהסיק מסקנות על הגולשים, בלשונית Analytics תוכלו לראות מספר נתונים מעניינים:
Analytics
תחת Settings עליכם להגדיר את ה-Rule שלכם, כלומר החוק שקובע כמה קליקים אתם מאשרים לגולש להקליק על המודעות שלכם.
Click fraud threshold
לאחר ההרשמה יש לתת גישה לחברת קליקסיז לחשבון האדוורדס שלכם. החברה ממליצה בנוסף להטמיע קטע קוד מיד לאחר פתיחת תגית <Body> באתרכם לצורך מעקב מקיף יותר.
העלות של החבילה הסטנדרטית לחסימת קליקים זדוניים תעלה לכם $50 בחודש. אם יש לכם תקציב פרסום גדול ואתם יודעים שחלק נרחב ממנו הולך על קליקים זדוניים, כדאי להשקיע אותו על מנת לחסום את כל התנועה הלא רלוונטית הזו.
מאחורי קליקסטל עומדת חברה ישראלית שפיתחה טכנולוגיה מתקדמת למניעת קליקים זדוניים עבור מפרסמים, ובמקביל מציעה שירותים נוספים למפרסמים.
Clixtell threshold
חשוב לציין שההגנה מפני קליקים זדוניים עובדת רק על אדוורדס, ואינה חוסמת כניסות אורגניות.
דוגמה נוספת לחסימה אפשרית:Blocking rules configuration
 
פעולה זאת היא בעלת חשיבות גבוהה. ישנם מקרים בהם מתרחשות מספר הקלקות תוך מספר שניות, למשל אם גולש לוחץ מספר פעמים על מודעה במובייל, או פותח כרטיסיה חדשה בדפדפן בכל לחיצה על המודעה.
בצילום המסך הבא תוכל לראות שתוך 8 שניות המודעה הוקלקה 4 פעמים:
Clicks
כדי להפעיל את קליקסטל יש להירשם באתר החברה. לאחר מכן תצטרכו לתת גישה למערכת קליקסטל להתממשק (API) עם חשבון הגוגל אדוורדס שלכם. מומלץ גם להטמיע באתר או דרך תג מנג’ר קטע קוד של המערכת, בעזרתו תקבלו מידע נוסף על הגולשים, למשל סוג מכשיר ומיקום פיזי. כך תוכלו להתחקות אחר מגמה מסוימת של קליקים לא חוקיים.
עלות השירות עבור הגנה מקליקים לא חוקיים היא $40 עבור 10,000 קליקים (לא כולל השירות עם המספר הווירטואלי). בעמוד החבילות של קליקסטל תוכלו לבחון את כל החבילות ואפילו לקבל 14 יום ניסיון עם המערכת.
מבחינתי, קליקסטל הישראלית היא המערכת המנצחת, לא רק בזכות המחיר, אלא גם בזכות היתרונות הרבים, שהופכים אותה לתמורה הטובה ביותר לכסף שלכם. יחד עם זאת, גם קליקסיז תוכל לעזור לכם מאד.
אם אתם מפרסמים עסק בתחום תחרותי, שימוש באחת המערכות הללו הוא חובה – אחרת תקציב רב מתבזבז וחבל.
מכירים מערכת נוספת שעושה פעולות דומות ולא הזכרתי כאן? אשמח לשמוע עליה בתגובות 🙂

source

כתיבת תגובה