במסגרת מסכת השינויים שעוברת פלטפורמת הפרסום של גוגל בשנים האחרונות, הפעם הוחלט להוציא לפנסיה את ההתאמה הרחבה מסוג Broad Match Modifier (הכוללת סימני פלוס). השינויים האחרונים בנושא התאמת ביטויים היו בקיץ 2019.
עם כניסת השינוי לתוקף בשבועיים הקרובים, ההתאמה לביטוי (Phrase Match) תתנהג הלכה למעשה כמו BMM, מה שאומר שגם סוג זה של התאמה לביטוי לא יתקיים יותר במתכונתו הנוכחית. ראוי לציין שההתאמה לביטוי כן תתחשב בסדר המילים, כאשר הוא מהווה חלק עיקרי ממשמעות השאילתה.
כל השינויים האלה מובילים לעולם שבו יש פחות שליטה למנהלי הקמפיינים באופן שבו פועלות מילות המפתח, ויותר שליטה אוטומטית של גוגל, בהתאמה למה שאנשים מחפשים בפועל. הבינה המלאכותית אמורה לבצע את ההתאמות בזמן אמת בהתאם לשאילתות החיפוש, ומנהלי הקמפיינים ייאלצו לסמוך על ההחלטות הללו.
סקירה באתר SEL >
כמו בכל שנה, קבוצת יפעת מפרסמת את דוח עוגת הפרסום – והשנה הדיגיטל עולה ב-6% לעומת הפרינט שיורד ב-31%. מבין כלי התקשורת המסורתיים, הטלוויזיה היא היחידה שנשארת במקום יציב ועולה באחוז אחד לכדי 39% בשנת 2020; זאת ככל הנראה בהשפעת הקורונה שאילצה את כולם להישאר בבית.
הרדיו צונח גם הוא ב- 28% לכדי נתח של 5% בלבד, פרסום החוצות ירד ב-50% והפרסום בקולנוע שנשאר סגור צנח ב-80% השנה. באופן כללי נרשמה ירידה של 7% בהשקעה בפרסום ב-2020 לעומת 2019.
לידיעה המקורית >
בדרך כלל אנשי שיווק לא באמת יודעים איזה קריאייטיב הכי אפקטיבי, עד שהם מנסים אותו במבחני a/b או בשיטות אחרות. בדיוק לשם כך חברת Vidmob הישראלית פיתחה בינה מלאכותית שסורקת את תוכן הסרטונים, ויודעת לקבוע מראש איזה קריאייטיב יהיה הכי אפקטיבי.
ה-AI של וידמוב ניתח 8,000 קמפיינים של 35 מותגים, ומצא כי סרטוני וידאו שצולמו בחוץ שיפרו את ביצועי הקמפיין ב-60%; ופרזנטור עם מבט מופתע שיפר את הביצועים ב-360%, לעומת מבט שמח שפגע בביצועים ב-64% (הטיפ הזה לבדו שיפר ב-60% את זכירות המותג בפרסומת לכרטיס האשראי מקס). כמו כן מודעות וידאו הניעו אנשים לבצע רכישות בשיעור של 48% יותר ממודעות סטטיות.
מסתבר שגם דברים שעד היום נחשבו כנחלתם הבלעדית של בני אדם – כגון יצירתיות, חדשנות וקריאייטיב – אפשר למדוד, לכמת ואף לשכפל כדי ליצור תוצרים יעילים יותר.
לידיעה המקורית >
מי שעוקב אחרי התנהלות החברה, ודאי יזכור כי לפני שנתיים בערך הציבה פייסבוק את הקבוצות בראש סדרי העדיפויות. כעת באה הצהרה הפוכה לחלוטין, אודות צמצום החשיפה הניתנת לקבוצות מעתה והלאה.
מדוע? בעיקר בשל העובדה שהתוכן בקבוצות פייסבוק התגלה כמעודד שיח אלים וקיצוני, ואפילו תרם את חלקו למהומות ינואר האחרונות בגבעת הקפיטול. על כל זה תוסיפו גם את הפייק ניוז שמתרבה בקצב מסחרר, והרי לכם סיבה מספקת לצמצום החשיפה מנקודת מבטה של הרשת החברתית הגדולה בעולם.
בין השינויים:
לידיעה המקורית >
באתרי מסחר לא מעטים יש הבדל בין המחיר המוצג בעמוד המוצר או הפיד המיועד לגוגל, ובין המחיר הסופי המוצג בשלב התשלום. כדי למנוע הטעיות, גוגל אכפה מדיניות נוקשה בנושא כאשר מדובר במחירים המוצגים בדפי הנחיתה עצמם.
כעת הודיעה החברה כי תאכוף זאת גם לגבי המחירים הסופיים המוצגים בשלב הצ’קאאוט. החל מה-6 לאפריל 2021, אתרים שיפרו את ההנחיה יקבלו אזהרה המאפשרת להם לתקן את הבעיה תוך 28 יום. מי שלא יתקן את התמחור לאחר הזמן שהוקצב, יגלה שחשבון המרצ’נט סנטר שלו עבר להשעיה.
קהילה של +15,000 מקצוענים כמוך נהנים לקבל מאיתנו טיפים עדכניים על קידום אתרים ושיווק באינטרנט, מדריכים מעמיקים, מקרי בוחן וכלים, היישר לתיבת המייל. רוצה להצטרף?