Skip to content
דף הבית » בלוג בניית אתרים קידום אתרים » 12 שאלות שאני שואל בראיון SEO

12 שאלות שאני שואל בראיון SEO

מחפשים להתחיל את תפקידכם בעולם ה-SEO או לחילופין מחפשים את האתגר הבא שלכם? לפני שאתם ממשיכים, אני ממליץ בחום לקרוא את המדריך שמסביר מה המעסיקים מחפשים.

פבל אמנם כתב אותו כבר ב-2008 (כמעט עשור) אבל הוא עדיין מאד רלוונטי , מלבד אולי התייחסות לנושאים קצת פחות רלוונטיים כמו keyword density או אתרי סימניות. עם זאת, מה שהיה חסר לי במדריך הקודם היה הנושא המקצועי.

בנוסף, קיים גם המדריך למרואיין למשרת SEO JUNIOR שמאד מומלץ בנושא.

אם אתם מצליחים לקבל בו מעל 65-70, אתם יכולים לשלוח אלי קו”ח 😉 אז לאחר ההקדמה המעט ארוכה הזאת – להלן 16 השאלות שאני הכי אוהב לשאול בראיונות עבודה.

לפנ הראיון הפרונטלי, בשיחה הטלפונית הראשונה אני אוהב לשאול 3 שאלות יחסית פשוטות: שאלה 1 – מהי הפניית 301 ולמה היא מיועדת? שאלה 2 – מהי הפניית 302 ולמה היא מיועדת? שאלה 3 – מה ההבדל ביניהן?

חומר קריאה רלוונטי: הערך על הפניות ב-Moz תשובה לא נכונה: “לא התעסקתי אף עם הפניות 302. מכיר רק 301.” נקודות חשובות: ביטוי שחשוב מאד להזכיר בראיון זה link juice.

שאלה 4 – מהי תגית הקנוניקל ולמה היא מיועדת? שאלה 5 – לאיזה הפניה התגית זהה במהות שלה? חומר קריאה רלוונטי: הערך על קנוניקל ב-Moz תשובה לא נכונה: “תגיות קנוניקל לא מעבירות link juice”.

חשוב לציין היכן יושבת התגית בקוד, להסביר על לפחות מקרה אחד שבו תעדיפו לבצע הפניית 301 ולפחות מקרה אחד שבו תהיה עדיפות לתגית קנוניקל. וכמובן צריך גם לציין שמדובר בתגית שהינה suggestive בלבד.

גם על ה-Whiteboard Friday האחרון של Moz, שמסביר את כל הנושא בצורה מעולה: יש לנו אתר בארה”ב, לדוגמא trump.com . אנחנו מעוניינים להקים אתר מקביל לדוברי ספרדית במקסיקו.

מה נעדיף לעשות? חומרי קריאה רלוונטים: הערך על אתרים בינלאומיים בגוגל, פוסט על תת-דומיינים ותת-תיקיות ב-SEO Theory תשובה לא נכונה: “אין שום הבדל בין השלושה”. נקודות חשובות: לגבי השאלה הזאת, אם תשימו 10 אנשי SEO בחדר, תקבלו 10 תשובות שונות. דווקא כאן, אין תשובה נכונה מובהקת, אלא המטרה היא להסביר את היתרונות והחסרונות של כל אחת מהמתודות.

שאלה 7 – מהו ההבדל בין robots.txt ל-meta robots? חומרי קריאה רלוונטים: הערך על robots.txt ב-Moz תשובה לא נכונה: “אתה מתבלבל, אין כזה דבר meta robots” (אמיתי לגמרי).

חשוב להתייחס לכל הנושא של crawl budget (ראו גם שאלה מס’ 8) וכיצד הוא בא לידי ביטוי בשניים, איפה ממוקם הקובץ לעומת התגית, באיזה מקרים נשתמש ב-robots.txt ומתי ב-meta robots. כמו כן, יש לזכור כי כי דפים שחסומים ב-robots.txt חסומים אמנם לסריקה, אבל עדיין לא יורדים מהאינדוקס,לעומת ה-meta robots שמאפשר זאת.

(אתר גדול וותיק עם המון קישורים ומיליוני דפים מאונדקסים, לעומת אתר קטן וחדש עם 100 דפים בלבד) וכן לציין את השימוש בתגית rel=”nofollow” וב-robots.txt בשביל האופטימיזציה של ה-crawl budget.

פינגווין? מהו עדכון פנדה? עדכון hummingbird? חומרי קריאה רלוונטים: Your Google Algorithm Cheat Sheet: Panda, Penguin, and Hummingbird תשובה לא נכונה: “פנדה זה לקישורים, פינגווין זה לתוכן” נקודות חשובות:

להסביר באיזה סוגי קישורים פוגע עדכון פינגווין, באיזה סוגי דפים פוגע עדכון פנדה, מושגים כמו real-time ו

יש להסביר היכן ממוקמת התגית, כיצד היא בנויה, מה יופיע בדף הראשון, האמצעי והאחרון של כל סדרה, למה נועדה התגית.

שאלה 12 – מהי תגית hreflang? חומרי קריאה רלוונטים: הערך על תגית hreflang ב-Moz תשובה לא נכונה: “hreflang עוזר למיקומים של האתר” נקודות חשובות: יש להסביר היכן ממוקמת התגית בכל אחד מהדפים, האם אפשר לטרגט רק שפה או גם מדינה, וכן מה המשמעות של x-default.

אם הצלחתם להגיע עד לכאן, קראתם את הכל ועשיתם את המבחן בהצלחה – אתם כנראה מוכנים. האם יש לכם שאלות נוספות שעלו בעבר בראיונות עבודה? האם יש לכם הערות או תוספות לגבי השאלות שציינתי? אם כן, אשמח לשמוע מכם בתגובות! source

כתיבת תגובה